Σεμινάρια – Σχολείο του δάσους "Πευκίτες"





Οι Πευκίτες διοργανώνουν ποικίλα σεμινάρια που σχετίζονται πάντοτε με την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων αναφορικά με την Προστασία του Περιβάλλοντος, τη διατήρηση της άϋλης πολιτιστικής μας κληρονομιάς, τη διαφύλαξη του Πολιτισμικού τοπίου, τις αρχές της γονεϊκότητας και της συμβολής σε αυτήν της συναισθηματικής νοημοσύνης (EQ), καθώς και τη διάδοση της Παιδαγωγικής του Δάσους.

 



1. Σεμινάρια περί της Παιδαγωγικής του Δάσους

Με μία δεκαετή πλέον εμπειρία επάνω στην εφαρμοσμένη Παιδαγωγική του Δάσους, ερχόμαστε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο αίτημα παιδαγωγών, αλλά κι ευαισθητοποιημένων γονέων, ώστε να καλύψουμε την επιτακτική ανάγκη για γνώσεις κι εφαρμογή αυτής της τόσο ξεχωριστής παιδαγωγικής προσέγγισης. Η οποία έρχεται μεταξύ άλλων ως αντίδοτο στην παράλογη κι άκριτη χρήση οθονών κι ηλεκτρονικών παιχνιδιών, αλλά και ως μία εναλλακτική οπτική για την πορεία της Εκπαίδευσης μετακινώντας τα παιδιά σε ανοιχτούς και υπαίθριους χώρους, έξω από τις αίθουσες. Προτείνεται ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της παιδικής ηλικίας, προσφέροντας άφθονες εναλλακτικές προτάσεις. Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα, που έχει τεθεί ήδη από το 2017 υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, αναλύεται κι εφαρμόζεται ως πρακτική από τους συμμετέχοντες. Χωρίζεται σε ένα εισαγωγικό και σε τέσσερις επιμέρους κύκλους ανά εποχή του χρόνου.



2. «Γινόμαστε αρχαιολόγοι»

Με εκπαιδευτικό μας στόχο την εξοικείωση με το λεξιλόγιο της αρχαιολογίας (σκάμμα, πινακάκι, βάθη, πυξίδα, ημερολόγιο ανασκαφής, όστρακο, περίαπτο, νήμα, συντηρητής, κ.α., τον λόφο με τα μυστικά και τα επάλληλα στρώματα της ιστορίας, στήνουμε σε σχολεία όλης της χώρας μία προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής βιώνοντας την ιδιότητα ενός αρχαιολόγου, ή συντηρητή, ή σχεδιαστή, ή ανασκαφέα.

Μέσω της πειραματικής ανασκαφής που διεξάγεται σε έναν κατάλληλα προετοιμασμένο χώρο της αυλής του σχολείου επιτυγχάνεται η χαρά της ανακάλυψης κι ο ενθουσιασμός του να κρατάς ένα κομμάτι της ιστορίας στα χέρια σου. Ως προετοιμασία για τα παιδιά, προηγείται για τις τάξεις Α’ έως Γ’ ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι βασισμένο στη γλώσσα του σώματος των αγαλμάτων, ενώ για τις τάξεις Δ’ έως ΣΤ’ μία εξοικείωση είτε με το αρχαιολογικό βιβλίο κι αντικείμενο (λύχνος, ειδώλιο, κύπελλο Πυθαγόρα, κ.α.), είτε μία εισαγωγική προβολή διαφανειών εν είδει παιχνιδιού ερωταποκρίσεων.